کد مطلب : 63777 / تاریخ ثبت : 1398/04/26 22:46

تقي نژاد مطرح کرد

ضرورت برندشدن سازمان‌های دولتي؛ خلق برند يعني ايجاد ارزش و لذت براي مردم

مدیر عامل شرکت گار البرز گفت: تقويت زيرساخت ها را مقدمه ايجاد برند دانست و اقدامات شرکت گاز استان در راستاي تقويت زيرساخت ها را برشمرد


به گزارش شبکه خبری البرز،  
مديرعامل شرکت گاز استان البرز در بخش هاي پيشين، بر ضرورت برند شدن سازمان‌های دولتي به منظور افزايش بهره وري تأکید کرد و ضمن ارائه تعريف از برند، ايجاد ساختار و سيستم را نقطه ضعف جامعه ايران در خلق برند دانست. وی در ادامه، تقويت زيرساخت ها را مقدمه ايجاد برند دانست و اقدامات شرکت گاز استان در راستاي تقويت زيرساخت ها را برشمرد. در بخش سوم، اين مسئول به تشريح چگونگي ايجاد ارزش و لذت براي مردم با خلق برند پرداخت که در ادامه مي خوانيد.
 
حسين تقي نژاد مدیر عامل شرکت گاز استان البرز، برند را حسي تعريف می‌کند که مشتري نسبت به سازمان دارد، درنتیجه می‌توان آن را در گفته‌های مردم پيدا کرد "وقتي پيرزني دریکی از روستاهاي طالقان می‌گوید بخاري را که روشن می‌کنم کيف می‌کنم؛ اين گاز هميشه هست و خيلي هم خوب می‌سوزد؛ تعريف برند ماست".
وی با اشاره به اينکه نظرسنجی‌ها نشانگر رضايت مردم از شرکت گاز استان البرز است تأکید می‌کند "استراتژي شرکت ملي گاز ايران، رساندن گاز به مشتريان به نحو ايمن، مطمئن و مطلوب است. خوشبختانه در اين استان باوجود مسائل بسيار زياد، کمترين ریسک‌ها را داشته‌ایم. شما اگر از مَراجعي همچون بازرسي و استانداري جويا شويد، ما کمترين شکايت را داشته‌ایم که این‌یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند به ما بگويد کجاي مسير هستيم؛ البته هنوز راه طولاني در پيش داريم که به يک برند تبديل شويم و کاري کنيم که مردم لذت ببرند. همان‌گونه که می‌دانید در شرايط سختي هستيم و در حال حاضر 70 درصد اقداماتمان را برون‌سپاری می‌کنیم درنتیجه براي برند شدن هنوز زمان می‌خواهیم".
 
وی علت احساس عدم رضايت مردم علی‌رغم ارائه خدمات بسيار را قادر نبودن سازمان‌های دولتي در چشاندن ارزش ويژه خدمات به مردم می‌داند و می‌گوید: "ما برق، گاز، تلفن، اينترنت و خدمات را به روستاها برده‌ایم اما بازهم روستايي به مرحله لذت بردن نمی‌رسد چون ما ارزش حاصل از این‌ها را نتوانسته‌ایم به مردم بچشانيم. چرا مردم براي خريد آخرین‌مدل اپل که قيمت کمي هم ندارد، صف می‌کشند؟ به خاطر خلق برند و ايجاد ارزش و لذت براي مردم! به شکلي که فرد از به دست گرفتن آيفون لذت می‌برد و حتي سعي می‌کند سيب گاز زده را به نمايش بگذارد. چه چيزي باعث اين کشش شده؟ چطور ارزش و لذت ايجاد کرده که فرد در صف می‌ایستد تا محصول را خريداري کند؟ قطعاً پشت اين قضيه يک تعهد وجود دارد. خالق اين اثر نسبت به محصولش تعهد دارد که آن رابین مشتريان جذاب کرده است. اينک پرسش اساسي اين است که آيا ما به‌عنوان يک شرکت دولتي نمی‌توانيم خدماتمان را باکیفیتی ارائه دهيم که مردم علاوه بر مصرف گاز، لذت هم ببرند؟ با توجه به اينکه اين برنامه‌ها در شرکت گاز هنوز عملياتي نشده، نمی‌خواهم به برنامه‌هاي اجرايي بپردازم اما در تلاش هستيم که با خلق يک نگاه جديد، لبخند بر لب مردم بنشانيم.
 
وی در ادامه گفت: چشاندن اين لذت به مشتري به‌راحتی امکان‌پذیر است؟ خير. بايد سيستم را به‌گونه‌ای طراحي کنيم که سيستم پاسخگو باشد نه افراد. متأسفانه ما در کشور با مشکلي روبه‌رو هستيم که افراد پاسخگوي نياز مردم نيستند؛ کنترلي بر اين سيستم نيست، اصلاً دستگاهی در کار نيست. کارمند بيايد يا نيايد؛ مسئوليتش را انجام دهد يا ندهد؛ کنترلي وجود ندارد، چون نه ساختار داريم نه سيستم. اما زماني که اعلام می‌کنید می‌خواهید برند شويد يعني جرات به خرج می‌دهید و اعلام می‌کنید که: «مردم اگر جايي لذت نمی‌برید به من بگوييد» چراکه حتماً کار ما یکجایی ايراد دارد. يعني من يک کارمند را در يک واحد به‌درستی آموزش نداده‌ام که او بتواند خدمتي ارائه دهد که به لذت مشتري منجر شود."


 




مسیحا(محبوبه)اقتداریان به نقل از روابط رکت گاز البرز
.چاپ مطلب
برند شرکت گاز البرز تقی نژاد دولتی خلق ارزش
تعداد دفعات مشاهده شده : 46
نظر شما
عکس کد
Show another codeکد جدید

آخرین مطالب